To lotnisko miało ruszyć w tym roku. "Nic z tego nie wyjdzie"

Dom - Ze swiata - To lotnisko miało ruszyć w tym roku. "Nic z tego nie wyjdzie"

25.06.2019-719 widoki -Ze swiata

Berliński port lotniczy BER nie zaakceptować będzie gotowy w 2017 r.  Ze świata

Berliński port lotniczy im. Willy'ego Brandta przy Berlinie (BER) wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie rozpocznie funkcjonowania w 2017 roku. Na temat kolejnym poślizgu w adaptacji tej inwestycji poinformował po sobotę szef spółki Flughafen Berlin Brandenburg GmbH.

- Jak wynika z najnowszych analiz, o których pod koniec ubiegłego tygodnia poinformowałem udziałowców, ryzyko jest zbyt duże, by obstawać przy terminie otwarcia BER w roku bieżącym - oświadczył Karsten Muehlenfeld.

"Nic nie wyjdzie"

Lotnisko w Radomiu podsumowało dwanaście miesięcy. "Jest spory sukces"

Burmistrz Berlina Michael Mueller zatwierdził, że "nic nie wyjdzie" z otwarcia lotniska przy 2017 roku.

Jedną z przyczyn kolejnego opóźnienia będą problemy z drzwiami terminalu. Muszą one zostać ponownie okablowane, gdyż obecnie nie zamykają się hermetycznie, jak powoduje, że w sytuacji pożaru niemożliwe będzie całkowite zmniejszenie dymu.

O realnym przesunięciu terminu otwarcia informowały wcześniej niemieckie media. Czasopismo "Bild" pisała w grudniu, że termin otwarcia owego berlińskiego lotniska zostanie przesunięty po raz piąty, tym razem na wiosnę 2018 roku.

Kolejny rok budowy

Budowa portu aeronautycznego Berlin-Brandenburg (BER) im. Willy'ego Brandta w Schoenefeld po południowo-wschodniej części stolicy Niemiec rozpoczęła się w 2006 roku. Pierwsze samoloty posiadały wystartować na jesieni 2011 roku. Z powodu mnogich technicznych usterek, w tymże niesprawnej instalacji przeciwpożarowej, pojęcie otwarcia lotniska kilkakrotnie przesuwano.

Pechowe lotnisko pod Berlinem. Termin funkcjonowania może się przesunąć według raz piąty

Nowy przystań lotniczy obliczony jest na obsługę 27 mln podróżnych rocznie. Już teraz nie ulega wątpliwości, że pojemność portu będzie wkrótce zbyt mała, natomiast liczba pasażerów może wzrosnąć do 37 mln.

Budowa lotniska pochłonie zapewne co najmniej 5, 4 mld euro, czyli dwukrotnie więcej aniżeli zakładał pierwotny kosztorys. Lokata powstaje na terenie starego głównego lotniska pasażerskiego NRD Berlin-Schoenefeld.

Nowy port lotniczy Berlina ma stanowić trzecim co do miary w Niemczech po Frankfurcie nad Menem i Monachium. To największa inwestycja infrastrukturalna w Niemczech w niedawnych latach.

Udziałowcami spółki budującej lotnisko jest skarb państwa oraz kraje związkowe Berlin i Brandenburgia. Ciągnąca się latami budowa BER stała się symbolem niezdolności władz RFN i Berlina do realizacji prestiżowej lokaty.

Związane z