Ubezpieczyciel chciał śledzić aktywność klientów w mediach społecznościowych. Nasza klasa szybko zablokował usługę

Dom - Technologie - Ubezpieczyciel chciał śledzić aktywność klientów w mediach społecznościowych. Nasza klasa szybko zablokował usługę

28.07.2019-735 widoki -Technologie

Facebook an ubezpieczenie samochodu

Admiral, brytyjski ubezpieczyciel samochodowy wyrusza z nowym programem. Algorytm przygotowany przez firmę może śledzić twoje wpisy po serwisach społecznościowych. Na ich podstawie decydować miał o wysokości składki. Właśnie, posiadał, bo Facebook zdążył w tej chwili zablokować usługę w naszej formie.

Młodzi posiadacze swoich pierwszych aut powinny zwykle płacić większe składki zan ubezpieczenie samochodu. Admiral wymyślił sposób, by im pomóc. Tym sposobem powstała posługa firstcarquote. Korzystać z tej dziewczyny można było wyłącznie dzięki własne życzenie.

Algorytm stworzony przez firmę analizować miał posty (tylko tekstowe – nie zdjęcia) po mediach społecznościowych i na ich podstawie oferować odbiorcom zniżkę w wysokości od 5 do 15 proc. nan ubezpieczenie auta.

Interesujący jest sposób, w jaki usługa oceniała nasze zachowanie. Używanie krótkich i konkretnych zdań czy tworzenie list skutkować miało dobrą oceną przy „oczach” algorytmu. Częste użycie wykrzykników i stwierdzeń tego rodzaju jak „zawsze” czy „nigdy” świadczy natomiast – zdaniem usługi – o obfitej pewności siebie – tacy kierowcy nie mogliby rachować na zniżkę.

Foto: Admiral

Rzecznik Admirala w rozmowie z „The Guardian” stwierdzał, że ubezpieczyciel ściśle współdziałał z Facebookiem w Europie. Serwis społecznościowy zdążył już jednak zablokować usługę firstcarquote.

Ochrona prywatności użytkowników Facebooka jest na rzecz nas najważniejszych priorytetem. Dysponujemy bardzo konkretne wytyczne odnoszące się do tego, że nie wolno wykorzystywać danych z strony do oceny kwalifikacji jednostek – powiedziała rzecznika Facebooka cytowana przez „Wired”.

Logowanie przez Facebooka do firstcarquote ma w świeżej formie służyć wyłącznie do odwiedzenia weryfikacji danych osobowych. Klient ubezpieczyciela ma następnie odpowiedzieć na czacie na parę prostych pytań – na tej podstawie algorytm oceniać będzie, czy danej osobie należy się zniżka.

Możemy uznać, że informacje z serwisów społecznościowych nie będą wykorzystywane do weryfikacje naszej wiarygodności przez spółki, dopóki sam Facebook odrzucić zdecyduje się odwiedzić rynek ubezpieczeń lub pożyczek.

Tagi: ubezpieczenia ubezpieczający wozy facebook Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Odbiorców. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku są pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na nadal gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz z złożeniem PIT, może unikać kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Wystarczy bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Stwórca Altus TFI usłyszał oryginalne zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Instytucji finansowej i kilkunastu pracowników. Rozchodzi o aferę GetBack

Notowanie

Związane z