Temat: Praca

Dom - Pieniadze - Temat: Praca

15.06.2019-609 widoki -Pieniadze

84 procent za jawnością płac w ogłoszeniu o fuchę - Work Service  Pieniądze

  • Nawet milion pracowników może wyjechać z Polski. Śniady scenariusz
  • Czarny scenariusz gwoli gospodarki. "Ukraińcy po prostu wybiorą Niemcy"
  • Raport: Polacy wolą pracę w obcych firmach
  • Ponad 12 tyś dni niewykorzystanego urlopu. Samorządowcy wolą pieniądze
  • "Brakuje mnie rąk do pracy jak i również pracodawcy narzekają". Nowe wiadomości w sprawie bezrobocia

Ponad cztery piąte ankietowanych mniema, że stawki wynagrodzenia mają obowiązek być jawne już w ogłoszeniu o pracę - wynika z najnowszego testowania Work Service. Przeciwnego zdania jest blisko 14 % ankietowanych.

W badaniu zwrócono uwagę, że wielu ofert pracy w zachodniej Europie zawiera informacje na temat płacach. Co więcej, w poniektórych krajach skandynawskich wszystkie wynagrodzenia są w pełni jawne. Wraz z raportu Work Service wypływa, że największymi zwolennikami przy Polsce jawności wynagrodzenia (już w ogłoszeniu o pracę) są ankietowani zarabiający do 2 tysięcy złotych jak i również posiadający wykształcenie zawodowe.

Widełki wynagrodzeń

Przegląd prasy: Nowe inwestycje w Polsce. Szykują się tysiące stanowisk pracy

Zdaniem prezesa serwisu Kariera. pl Piotra Adamczyka, pierwszym krokiem do usprawnienia procesów rekrutacyjnych w Polsce powinno być powszechne informowanie o przedziałach wynagrodzeń.

"Przy obecnych procedurach w wielu przypadkach posiadamy do czynienia z widocznym niedopasowaniem oczekiwań do realiów. Dzięki jawności stawek zarówno pracownicy już na starcie wiedzieliby, czy warto stosować na dane ogłoszenie, zaś pracodawcy nie marnowaliby czasu na rozmowy kwalifikacyjne wraz z osobami, na które katalogów nie stać" - podkreślił w komentarzu do testowania.

Jego zdaniem pretendenci powinni mieć też potężniejszy dostęp do informacji o firmie. "Kandydaci przed podjęciem decyzji o aplikowaniu nierzadko chcą wiedzieć, gdzie jak i również z kim mieliby działać, przy jakich projektach, oraz, jak wyglądają możliwości rozwoju, benefity pozapłacowe oraz czy istnieje możliwość zdalnej pracy. Odpowiedzi na te testowania już na starcie ułatwiają dotarcie do kandydatów, zaś niewiele kosztują pracodawców" a mianowicie podsumował Adamczyk.

Najczęstsze kłopoty

Z analizy Work Service wynika, że jeden na sześciu Polaków zgłasza problemy z szukaniem roboty (blisko 17 proc. ). Z takimi problemami nie zaakceptować spotkało się prawie 49 proc. ankietowanych.

Najczęstszym kłopotem podczas szukania robocie jest brak odpowiednich ogłoszeń dla osób z danym wykształceniem lub kwalifikacjami (45, 5 proc. ). Na drugim miejscu znalazł się deficyt odpowiedzi ze strony szefowi na przesłaną ofertę (24 proc. ). Z transportu jeden na 10 pretendentów nie spełniał wymagań, zaś co 20. nie był zadowolony z wysokości gaży.

Tu firmy chcą zatrudniać. Oto katalogów plany na najbliższe miesiące

Prezes serwisu Kariera. pl uważa, że obecnie kluczowym problemem jest brak najlepszej komunikacji na linii kandydat-pracodawca. "Pracownicy i pracodawcy nie mogą się spotkać na rynku pracy" - stwierdził.

Według niego w tej sytuacji potrzebne jest wypracowanie oryginalnych metod komunikacji na linii kandydat-pracodawca. "Tradycyjne narzędzia są nieefektywne i będą stopniowo odchodzić w przeszłość. W dzisiejszych warunkach informacje na temat ofertach pracy powinny explicite docierać do potencjalnych zatrudnionych, a nie bazować na tym, że to pretendenci muszą aktywnie poszukiwać świeżego zatrudnienia" - dodał.

O badaniu

Badanie zrealizowano na próbie osób działających (N=515) dobranej z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000 (dobranych zgodnie ze strukturą populacji pod w stosunku do płci, wieku, wykształcenia i klasy wielkości i regionu miejsca zamieszkania).

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut Kantar Millward Brown S. A. za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATIBUS w okresie 19-24. 07. 2017 r.

Związane z