Polskie firmy mylą content marketing z ulotkami reklamowymi [RAPORT]

Dom - Media - Polskie firmy mylą content marketing z ulotkami reklamowymi [RAPORT]

12.07.2019-940 widoki -Media

Content marketing - czym wydaje się być i jak rozumieją fita firmy

Ponad 80 proc. polskich spółek deklaruje, że w kampaniach promocyjnych wykorzystuje content marketing. Ale tylko kilka % zleca przygotowanie treści firmom zewnętrznym. Najczęściej przygotowują jednak ulotki reklamowe, zamiast towarów, które mogą zainteresować konsumenta. To błąd - wynika z najnowszego raportu strony Interaktywnie. com, branżowego portalu o marketingu w globalnej sieci, któremu patronują Onet i Business Insider Polska.

Całe opracowanie pt. "Raport Interaktywnie. com - Content marketing" - można pobrać, klikając tutaj.

Według przytaczanych przez Interaktywnie. com danych, aż 1/3 polskich firm deklaruje, że nie zaakceptować poprzedza realizacji kampanii reklamowych żadną strategią. Marketerzy, filie reklamowe oraz PR-owcy niechętnie też ryzykują współpracę wraz z zewnętrznymi specjalistami nad nieszablonowymi działaniami, przedkładając stare, właściwie znane social media, strony firmowe i kampanie mailingowe, które mogą dowolnie zapełniać treścią własnej produkcji.

Content marketing - władcą promocji

Content marketing dawno w tej chwili okrzyknięto królem promocji. Ciągle jest nim jednak przede wszystkim z nazwy. Mimo iż przyciąga coraz większe budżety reklamowe, wciąż wiele firm realizuje go wyłącznie spośród myślą o kolejnych kanałach dystrybucji, a nie potrzebach i celach marki. Natomiast te w Google, na Facebooku, na Instagramie i wszędzie indziej, powinny zdawać sprawę spójną historię. Wartościową problematyką – choć o tym, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem, wolno by długo dyskutować – dla firm ciągle niejednokrotnie jest nieoznaczony artykuł sponsorowany, z niby subtelnym call to action mieniącym się w leadzie, albo infografika robiona szybko w zwyczajnym programie graficznym.

Nawet tak szacowna instytucja, jakim sposobem amerykańska Content Marketing Institute uczula, że content marketing oznacza strategiczne podejście marketingowe koncentrujące się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i utrzymania jasno określonej grupy odbiorców, a docelowo – na prowadzeniu dochodowych działań klientów. Ale podejście do owego rodzaju promocji zmienia się powoli.

Content marketing - najczęstsze błędy

Częstym błędem popełnianym przez marketerów wydaje się także narzędziowe traktowanie content marketingu. Zamiast rozmyślać nad tym, czego potrzebują odbiorcy, marketerzy zastanawiają się nad tym, co polubią algorytmy, dzięki czemu też wszystka ich modyfikacja – a tych ostatnio było niemało – wywołuje niepokój. Zaś prawda jest taka, hdy technologicznym gigantom zwyczajnie nie można ufać. Facebook, który to kolejny raz ograniczył organiczny zasięg treści komercyjnych, uznając, że to dobry strategia na to, by wiązać ludzi, zawsze będzie maksymalizował zyski i ograniczał zaryzykowania. To w końcu spółka giełdowa, a nie przygotowanie non-profit walcząca o apartament na świecie, nawet jeśli właśnie tak lubi o osobiście myśleć i mówić. Spośród Google zresztą sprawy mogą mieć się podobnie.

Obie firmy ograniczają więc możliwości organicznej promocji, zmuszając reklamodawców do sięgania głębiej do kieszeni... i można to wykorzystać. Do działań content marketingowych warto bowiem stanowisk kompleksowo.

Po w pierwszej kolejności, nie szatkując cyfrowej świat na poszczególne platformy, bowiem użytkownik Facebooka bez wątpliwości odwiedza i na Instagramie, jak i również korzysta z Google. Po 2gie, nie oddzielając content reklamy od tradycyjnej reklamy grubym murem. To przestarzałe nastawienie. Z badań przeprowadzonych na początku tego roku wynika, hdy w 59 proc. przedsiębiorstw formowany jest jeden łączny budżet na content marketing oraz reklamę i powoływany jeden zespół do adaptacji kampanii. I dzierży to głęboki sens, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę opinie ekspertów, którzy odrzucić mają wątpliwości, że działania contentowe, takie jak na przykład pozycjonowanie strony (SEO), czy prowadzenie fanpejdża, mają obowiązek być ściśle skorelowane z działaniami SEM (np. Google AdWords) i płatnymi kampaniami na Facebooku (Facebook Ads).

Całe opracowanie pt. "Raport Interaktywnie. com - Content marketing" - wolno pobrać, klikając tutaj.

WARTO WIEDZIEĆ

Związane z