Kupując teraz prezenty przez internet, lepiej się zastanów dwa razy

Dom - Firmy - Kupując teraz prezenty przez internet, lepiej się zastanów dwa razy

09.07.2019-910 widoki -Firmy

Ceny w sklepach internetowych się różnią

Blisko 40 proc. pieniędzy przeznaczonych w tym roku na podarunki zostawimy w e-sklepach. Podczas gdy różnice w cenach poszczególnych produktów sięgają nawet kilkudziesięciu procent - wynika wraz z badania "Świąteczny barometr cenowy" przeprowadzonego przez Deloitte, Dealavo i Google. Lepiej starannie przejrzeć ofertę i pomyśleć się dwa razy a mianowicie radzą eksperci.

Według autorów analizy "aż 37 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w naszym roku w sklepach internetowych", bo w powszechnej opinii atutem "e-commerce są interesujące ceny i promocje".

Tymczasem, jak pokazała analiza ofert 800 sklepów internetowych, "różnice w cenach między nimi są naprawdę duże".

Badanie objęło dziesięć najpopularniejszych produktów świątecznych promowanych i wyszukiwanych w Yahoo oraz w jednej wraz z porównywarek cenowych. Wzięto pod spodem uwagę kategorie takie jak na przykład:

  • gry,
  • konsole,
  • drobne GOSPODARSTWA DOMOWEGO,
  • kosmetyki,
  • książki,
  • muzyka,
  • perfumy,
  • gry planszowe,
  • słodycze,
  • smartfony,
  • telewizory,
  • zabawki,
  • zegarki.

Pogrupowano gryzie w koszyki odpowiadające profilom zakupowym klientów.

Ceny w sklepach internetowych są niesłychanie różne

Rozbieżności w cenach są zależne od kategorii produktów. Przykładowo, tego samego dnia (28 listopada br. ) woda perfumowana renomowanej marki przy jednym ze sklepów internetowych kosztowała 134, 89 zł, a w innym - 359 zł. Różnica wynosiła więc ponad 160 proc. W przypadku smartfonów jeden z najpopularniejszych kosztował po najtańszym sklepie 1240 zł, a w najdroższym - 2460 zł.

- Te rozbieżności w kosztach pokazują, że producenci posiadają umiarkowany wpływ na wówczas, jak kształtują się koszta ich produktów na branży, szczególnie jeżeli chodzi na temat e-commerce - ocenia, cytowany w opracowaniu, Mariusz Chmurzyński z Deloitte.

Z badania analizującego świąteczne zwyczaje Polaków wynika też, iż w tym roku 23 proc. respondentów kupiło prezenty już w listopadzie, zaś 33 proc. wybierze się na zakupy w krytycznej połowie grudnia. - Paradoksalnie część konsumentów, licząc dzięki wyprzedaże, decyduje się dzięki zakup prezentów świątecznych od razu po świętach i wręcza je w czasie noworocznym - zauważa Magdalena Jończak wraz z Deloitte.

- Powinno się jednak pamiętać, że cena to nie wszystko. W przypadku sklepów internetowych jak i również oferowanych przez nie towarów równie ważna jest prędkość i kompletność informacji o zamówieniu, koszty transportu, terminy i formy dostaw oraz subiektywna znajomość marki jak i również jej renoma. (... ) Te wszystkie czynniki budujące tzw. Customer Experience powinny być brane u dołu uwagę przez klientów dokonujących przed świętami zakupów internetowego - radzi Magdalena Jończak.

Tagi: koszty kapitał osobiste Komentując korzystasz spośród narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku mieszczą się poniżej adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na wciąż gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się wraz ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker usiłuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Stwórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Instytucji finansowej i kilkunastu pracowników. Idzie o aferę GetBack

Notowanie

Związane z