Dlaczego Netflix może być bezpieczną przystanią w czasach spowolnienia rynkowego

17.02.2021
Category: Jeśli Jednak

Subskrypcje ponownie wzrosły, gdy strategia Netflix polegająca na pierwszym kontakcie z treścią przyciągnęła więcej streamerów.

Kiedy giełda spada, inwestorzy w naturalny sposób skłaniają się ku firmom postrzeganym jako bezpieczniejsze niż reszta – często w sektorze usług komunalnych, energetycznych i podstawowych dla konsumentów. Jednak kiedy wybuchła pandemia koronawirusa, wielu uciekło w kierunku niektórych dużych spółek technologicznych. Czy przy kolejnym spadku Netflix (NASDAQ: NFLX) jest solidną bezpieczną przystanią? A może recesja spowoduje, że akcje FAANG również mocno spadną?

Rzekomo nasycony rynek nadal wykazuje wzrost

Być może ze względu na to, że w ostatnich miesiącach spędziliśmy w domu rekordową liczbę klientów, którzy zarejestrowali się w serwisie Netflix w 2020 roku. Może to nie być zaskoczeniem, biorąc pod uwagę agresywne wysiłki firmy, aby rozszerzyć swój rynek. Jednak prawdziwym szokiem było to, że Netflix odnotował skok: przypuszczalnie Netflix nasycił rynek w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, prowadząc do naturalnego spowolnienia tempa wzrostu liczby subskrybentów, ale w pierwszej połowie 2020 r. Liczba nowych abonentów netto w regionie wzrosła o 200% w porównaniu do roku poprzedniego.

Źródło obrazu: Getty Images.

Niedawne badanie Nielsen wykazało, że wielu nowych abonentów streamingu w USA to osoby w starszym wieku, 55 lat i więcej. Jest to ważna wiadomość dla Netflix, ponieważ wzrost starszych kohort jest często postrzegany jako techniczny znak wszechobecności usługi lub produktu i utrzymania siły. Ponadto 25% dorosłych Amerykanów dodało nową usługę przesyłania strumieniowego tylko od marca do czerwca, a niektóre z nich mogły przyczynić się do pogłębienia penetracji rynku przez Netflix.

Dlaczego jednak starsi ludzie mieliby rejestrować się w serwisie Netflix? Odpowiedź jest taka, że ​​treści Netflix są obecnie najbardziej wciągające, zajmując 34% czasu korzystania z ekranu, co nawet wyprzedza YouTube Google . To pokazuje, że strategia firmy na pierwszym miejscu, choć kosztowna, wydaje się naprawdę działać.

Tak wiele możliwości wyboru

Nawet jeśli Netflix nie byłby w stanie dalej zwiększać swojej penetracji rynku północnoamerykańskiego, firma nadal wydaje się być na dobrej pozycji, aby nadal dominować na rynku przesyłania strumieniowego wideo na żądanie (SVOD). Frezy kręgowego mieć nieograniczone możliwości: Netflix Amazon Prime wideo, Hulu Disney nowego Disney + firmy Apple TV, i więcej. Jednak w jakiś sposób Netflix nadal zajmował 31% czasu przesyłania strumieniowego w Stanach Zjednoczonych, kiedy wszyscy byli zamknięci w pomieszczeniach zamkniętych podczas pandemii.

W rzeczywistości ostatnie badanie przeprowadzone przez firmę Reelgood zajmującą się śledzeniem wideo stwierdza, że ​​większość abonentów innych usług uzupełnia te pakiety strumieniowe o Netflix. Na przykład 86% subskrybentów Prime Video, którzy używają Reelgood, również subskrybuje Netflix. Oczywiście użytkownicy Reelgood mogą być streamerami mocy i dlatego są bardziej skłonni do subskrybowania wielu usług, ale Netflix wyraźnie przyciąga uwagę, dzięki czemu szacowany wskaźnik rezygnacji firmy jest znacznie poniżej średniej rynkowej wynoszącej 41%.

Może to wynikać z dzikiej popularności oryginalnych programów Netflix. Tylko w drugim kwartale 2020 roku 11 z 20 najczęściej oglądanych programów w amerykańskich usługach SVOD pochodziło z Netflix, a osiem z 11 to oryginały Netflix. Ponownie potwierdza to pomysł, że chociaż tworzenie oryginalnych treści Netflix jest bardzo kosztownym przedsięwzięciem, to ta treść wciąż kręci się wśród subskrybentów.

Czy Netflix to bezpieczny wybór?

Pomysł, że Netflix może być dobrym wyborem inwestycyjnym nawet w czasach spowolnienia na rynku, jest kuszący. Firma spodziewa się znacznego spadku przyrostów netto w trzecim kwartale rok do roku, ponieważ pandemia spowodowała, że ​​wielu potencjalnych nowych abonentów dołączyło do Netflix na początku roku. Jednak Netflix będzie mógł nadal penetrować nawet rzekomo nasycone rynki i wydaje się, że nie ma zamiaru spowalniania produkcji oryginalnych treści w najbliższym czasie.

Jeśli chodzi o usługę subskrypcji, można by argumentować, że koszt zmiany nie istnieje, a zatem trudności ekonomiczne spowodowałyby pośpiech rezygnacji. Jeśli jednak subskrybenci strumieniowego przesyłania wideo wolą Netflix od większości innych dostępnych usług, to jeśli ekonomia nie została całkowicie zastrzelona, ​​usługa Netflix byłaby jedną z ostatnich subskrypcji telewizyjnych, które zostałyby odcięte. Nawet podczas pandemii i związanej z tym niepewności ekonomicznej tylko 2% dorosłych Amerykanów zmniejszyło liczbę subskrybowanych usług SVOD.

Podsumowując, kiedy inwestorzy wracają do akcji technologicznych jako bezpieczniejszy wybór inwestycyjny lub z powodu byczego entuzjazmu, akcje Netflix mogą z łatwością wzrosnąć powyżej lipcowego maksimum.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy